U bent hier

9.3 Slechtnieuwsbrief

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Office Rendement
Publicatiedatum: januari 2018

niet onverwacht

Bij het schrijven van een slechtnieuwsbrief heeft u de keuze uit twee benaderingen. Centraal daarbij staat de vraag of u met de deur – lees: het slechte bericht – in huis valt, of dat u begint met de argumenten die de lezer langzaamaan voorbereiden op het slechte nieuws. Beide manieren van structureren zijn geschikt voor een slechtnieuwsbrief. Het hangt af van de aard van het bericht welke vorm het beste past.

De directe methode

vriendelijk

Komt het slechte nieuws niet onverwacht en

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in