U bent hier

2.4 Non-verbale communicatie

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: juni 2019

informatie

In dialoog gaan met uw medewerker is meer dan praten en luisteren alleen. Non-verbaal communiceert u namelijk eveneens. Dit geldt ook voor de medewerker. Vat daarom niet alleen samen wat hij zegt door goed te luisteren, maar let ook op de manier waarop hij beweegt en kijkt. Lichaamstaal bepaalt namelijk ruim driekwart van de communicatie tussen mensen. U kunt dus ook veel informatie halen uit de lichaamstaal van de medewerker.

Het omgekeerde geldt net zo goed. Als de medewerker aan het woord is, kunt u hem door

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.