U bent hier

2.2 Analyseer uw eigen doelgroep

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: maart 2020

Als u een idee wilt pitchen, is nadenken over uw doelgroep één van de eerste dingen die u moet doen. Vraag uzelf eens het volgende af: kunt u uw doelgroep in een paar zinnen omschrijven?

2.2.1 Mannen of vrouwen

geslacht

aangesproken

Zijn het vooral mannen, vrouwen of doet het geslacht er niet toe voor het idee dat u pitcht of presenteert? Vroeger verkochten fabrikanten hun wasmiddel aan één specifieke doelgroep: de huisvrouw met kinderen. De fabrikanten speelden uitsluitend in op de behoefte van

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in