U bent hier

5.1 Doel van de tekst

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Office Rendement
Publicatiedatum: januari 2018

helder voor ogen

Het eerste wat u moet vaststellen als u een tekst gaat schrijven, is het doel. Het maakt niet uit hoe lang of kort, ingewikkeld of eenvoudig de tekst is. Als u niet helder voor ogen heeft wat u met de tekst wilt bereiken, brengt u de boodschap nooit goed over. Het doel vaststellen is niet altijd eenvoudig. U wilt bijvoorbeeld een e-mail de deur uitdoen aan alle medewerkers om hen te informeren over een aanstaande reorganisatie. U heeft deze mail samen met de directie zorgvuldig opgesteld. Maar wat willen u en de directie bereiken? Wilt

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in