U bent hier

5.3 Leesbaarheid

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier Office Rendement
Publicatiedatum: januari 2018

te ingewikkeld

Het is een open deur, maar wilt u dat mensen uw tekst lezen, dan moet deze leesbaar zijn. Toch houden veel schrijvers zich niet aan deze eenvoudige stelregel. Ze nemen te veel voor bekend aan, of ze zijn bang dat mensen hen niet serieus nemen en schrijven daardoor te ingewikkelde zinnen met veel lastige termen en moeilijke woorden. Dat maakt een tekst ontoegankelijk én onaantrekkelijk voor de mensen die u wilt bereiken. Als u zich aan een aantal duidelijke regels houdt, worden teksten al snel een stuk prettiger leesbaar.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in