U bent hier

4.4 Praktisch voorbeeld informatierecht

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier OR Rendement
Publicatiedatum: augustus 2018

Zoals al eerder uitgebreid in dit hoofdstuk aangegeven bestaat er onderscheid tussen ongevraagde en gevraagde informatie. Ongevraagde informatie moet u altijd ontvangen. Maar het staat uw OR natuurlijk altijd vrij om informatie op te vragen.

Managementletter

Het volgende voorbeeld, de toelichtende managementletter die de accountant bij de jaarrekening afgeeft, maakt duidelijk waar het verschil tussen gevraagde en ongevraagde informatie soms in zit. De management letter van de accountant is een beoordeling van administratieve processen en het administratief beheer van een

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in