U bent hier

3.2 Twee dimensies

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier MT Rendement
Publicatiedatum: april 2016

gedrags­dimensies

Het Communicatiestijlenmodel deelt communicatie tussen mensen in op basis van twee zogenoemde gedragsdimensies. Dit is een eerste onderscheid op basis van wát iemand zegt, de inhoud dus, en welke ruimte hij inneemt in de communicatie.

3.2.1 Inhoud

herkenningspunt

Een belangrijk herkenningspunt bij een communicatiestijl is de inhoud van de communicatie. Is deze feitelijk en zakelijk of gaat het vooral om persoonlijke meningen en gevoelens? Ook de toon is hierbij erg belangrijk: is

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in