U bent hier

3.3 Gesprekken leiden

Dit artikel is eerder verschenen als Themadossier OR Rendement
Publicatiedatum: september 2020

De opbouw van het gesprek bepaalt mede de uitkomst. Als uw communicatievaardigheden niet goed zijn ontwikkeld, kan het zijn dat het doel door de opbouw van het gesprek niet wordt behaald, namelijk: het oplossen van het conflict. Of u nu zelf het gesprek voert – omdat u als OR-lid onderdeel bent van het conflict – of als bemiddelaar deelneemt, u kunt de volgende opbouw gebruiken.

3.3.1 Fasen in een gesprek

Een gesprek bestaat uit drie fasen.

  • Begin: opening van het gesprek.
  • Midden: kern van het gesprek, afhankelijk van het gespreksdoel. Hierbij is
Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in

Probeer Fundament nu 14 dagen gratis

Na twee weken stopt uw toegang automatisch. U zit dus nergens aan vast! Met uw account profiteert u direct van:

 

Altijd en overal betrouwbare vakinformatie geselecteerd door een ervaren redactie

Op kantoor achter uw computer of in de trein op uw mobiel, de informatie van Fundament kunt u altijd en overal raadplegen.

 

Toegang tot de overzichtelijke online kennisbank

Honderden artikelen met praktijkinformatie, aangepast aan de geldende wet- en regelgeving over centrale thema's binnen uw vakgebied.

 

Gratis adviesdesk

Stel uw praktijkvragen aan de deskundige adviesdesk en bespaar al snel honderden euro's op externe adviseurs.

 

Toegang tot Rendement.nl

Met een account op Fundament krijgt u automatisch ook toegang tot Rendement.nl met actuele nieuwsberichten, honderden praktijktools en diepgravende achtergrondartikelen.

U kunt eenmalig gebruik maken van dit aanbod. Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement.

Maak uw gratis account aan!
Heeft u al een account? Log dan in